Friday 9 November 2012

Hari Tangisan Buatku

Perasaan sedih masih tak hilang lagi. dan aku penat menangis untuk result aku yg teruk ni. 
Aku seakan tak dapt terima kenyataan. Kenapa? 

Mama aku pujuk aku, "Tak ape la, sem depan bole cuba lagi. akak dah berusaha, bukan x berusaha." Airmata mengalir~

Aku cuba pujuk hati aku, ada hikmah di sebalik apa yang aku dapat sekarang nie. Allah tahu apa yg terbaik untuk aku. ini adalah rezeki aku pada sem ini. Aku menangis lagi.

Kawan aku mesg aku, "Fit, ape cer result?" 

Hahaha, aku mampu gelak palsu ajelaa.. aku segan nak bagitahu dia, sebab aku tahu, dia pune result adalah yg terbaik. memang sentiasa tinggi aje. tapi aku beranikan juga untuk bagitahu dia pointer aku..

Dan dia.... "Takpe la Fit, kau dah buat yg terbaik, cuba lagi untuk sem depan."

Mostly memg orang akan kata gitu.. tapi diorang tak rasa apa yg aku rasa, atau org lain rasa. aku menangis lagi.

then Mr.N mesg aku, bg kata semangat dekat aku, 

"Sabar ye sayg, memg 1 kegagalan terlepas peluang NC, tp xpe lah, sayg kena teruskan k.. Jgn putus asa untuk dapatkan DL lagi sem depan, kita sama sama usaha okey,focus betul betul..target 4flat.."
Aku menangis lagi..

kat tempat kerja, akak Isya sedar mata aku macam bengkak n merah, then dia tnya aku.. ade masalah ke? 
Aku tak jawab.......

Tak lama kemudian, "Akak.... sye kecewa.." Aku cerita segalanya, dan menangis lagi..

Balik rumah,, aku plan nak bagitahu ayah aku pasal result aku, tp aku tak tahu nak bagitahu macam mana.. urmm.. takut takut aje aku melangkah ke bilik ayah aku.. 

"Urmm, ayah.."
"ye.."
"Akak dah balik...."
"haa okey.."

aku ragu ragu..

"Ayah.. urmm, result akak dah keluar.."
"Ha, kita cerita nanti.."

Okey, aku masuk bilik, dan menangis lagi.. Aku tak tahu apa reaksi ayah aku.. Aku tahu ayah aku akan bersuara, tanya aku kenapa aku dapat teruk macam tu sekali?? 

Hurmm, kesimpulannya, hari ni aku asyik menangis aje tak berhenti. pening kepala aku. n sekarang pon aku menangis lagi. senyuman palsu je aku dapat bagi. aku betul betul down~ 

orang kata aku kuat,, tp sayangnya,, kali ni aku betul betul lemah. ='( 

No comments:

Post a Comment