Thursday 26 April 2012

KERJA #16

Hari nie kerja sangat happy! =D
Tak tahu la kenapa, tapi asyik gelak tak habis jee.. hahaha

Meyh, aku story story.. hehe
Tadi ade la due orang customer melayu yang badannye agak gempal gempal, chubby dan boleh di kategorikan dalam golongan orang gemok kan,, mekap diorang,, perghhh, kalah kak Liya yang suke bermekap tu,, lagi dengan pakaian skirt, dan singlet then pakai jaket pendek.. erghhhh, tak padan dengan body,, fesyen kemain.. huhu
diorang nie pulak datang mencarik skirt.. haha.. tolonglah faham, skirt kat tempat aku tu banyak free size, tapi kecil, bukan besar.. !!! Lagi diorang mahu beli,, lepas tu tanya aku, kak Liya dgn kak Isya, muat ke tak.. kitorang diam je la, perhatikan.. Then ade lagi satu tempat skirt nie diorang tak tengok taw.. Then aku panggil la, tunjukkan.. 

Aku,, "Ini style macm skirt but actly die seluar.."
Diorang,, "Hooo.. lawa jgak, muat tak pakai ni, (smbil tegang tegangkan getah).. "
Aku,, "Tapi, getah die nie macam ketat sgt la, tak muat kot...(terlepas cakap senarnyee -.-" ).."
Diorang,, "Takpe la, amek la nie satu.. "

Aku pon amek la letak kat kaunter.. Then die pon ade amek baju singlet yang ade reben reben, nak beli jugk, padahal aku tengok kecik je baju tuu.. Pelik aku tengok diorang niee.. 
Aku sebenarnye menahan ketawa jugak tengok gelagat diorang beli baju niee,, selalu customer lain bukan main cerewet lagi pilih baju, tak nak ketat la, nampak ini la, nampak itu laa, kecik sgt laa... Ni diorang tak, agak agak macam boleh muat, diorang terus amek.. *banyak duit kot*.. Pandang la atas bawah,, sekali aku, kak Liya dgn kak Isya boleh perasan pulak, sorang member die nie punye kaut, tapak die dah SENGET! HAHAHA! Lepaas diorang da balik jee,, terus ketawa giler giler, mengutuk diorang tu... Hahahaha XD

Lepas tu ade lagi cerita due org customer ni, India.. Laki dan perempuan.. Si perempuan ni mencari baju dress, si lelaki ni aku perasan die pakai rantai emas, gaya smart giler, pakai kemeja, kasut berkilat, handphone canggih.. Tapi nampak macam dah berumur.. Perempuan ni pulak nampak macam 20an je kan.. mase die nak try baju jap, die panggil laki tu, "Sayang!" terus aku dengan kak Liya tengok, kak Liya cakap,
"mesti laki tu sugar daddy kan dik.. "
"Hurmm, ye kot.. nampak kaya ek,, "

Hummm,,, last last diorang beli baju RM10 je... -3-
Ape laaa....~

Lepas tu, dalam lewat petang gitu la kan, kak Isya ni bukak blog MJ12, macam biasa laa, aku dengan kak Liya menjadi pendengar setia, sambil buat demo.. hahhaa.. mendengarkan kak Isya menjadi pembaca.. XD

Dalam cerita tu, ade la babak, 
"Benda itu berdiri tegak, tidak bergerak, dan pakaian nye agak kekuningan,.... berambut panjang.... kemudian hilang perlahan lahan..."

Then tetibe phone kak Isya berbunyik, husband die call la.. Kak Isya berhenti jap, jawab call laa.. die pergi dekat depan, aku dengan kak Liya duduk kat kaunter perhatikan kak Isya melalui CCTV..
Lepastu, aku dengan kak Liya ni pon, mula laaa....

"Adik, tengok tu, die (kak Isya) berdiri tegak, tidak bergerak...."
"Bayangannye hitam,, bukan kekuningan...."
"Ouh, tapi benda itu tiada rambut,,,,"
"akak, lihat, die menghilang perlahan lahan..... "
*time tu kak Isya bergerak ke sudut yang tersembunyi sedikit..*
Lepas tu aku dengan kak Liya keluar laaa....
"Ouh, rupanye die susun baju di situu" 

HAhahahaha.. aku dengan kak Liya ketawa bukan kemain,, customer ade pon buat macam tak ade.. Lepas tu muncul pulak idea aku nk takutkan kak Isya,, aku cakap dengan kak Liya, nanti bila kak Isya nak pergi ke kaunter mesti akan lalu depan satu patung niee,, so, mase die lalu nanti, akak Liya bg signal, aku sembunyi dari belakang, naikkan tangan patung tu menghalang die secara tibe tibe,,,
Lepas tu kak Liya pon nak la kan.. Then tibe tibe aku pulak macam,, "Hishh, tapi tak baikla akak,,"
Kak Liya, "Tak pe, satu tangan je pon,,"

So aku pon duduk la belakang patung tu sebaik saja kak Liya kata die nak datang,,
Mase tu kak Isya masih berbual di telefon lagi,, Sebaik saje kak Isya lalu, kak Liya pon angkat tangn sebagai signal then aku pon,, dengan lajunye angkat patung tu secara mengejut depan kak Isya..Mahu tak menjerit akak tu... "Hish, budak berdua nie!! " 
Aku dengan kak Liya dah ketawa menahan perut yang sakit sakit sebab gelak banyak sgt.. huhu.. 

Aduhaiiii.... macam macam laa.. Muncul perangai budak budak tu balik.. ahaha

Okey la, tu saje story aku.. hehe.. Bubye!! XD

No comments:

Post a Comment