Wednesday 25 April 2012

KERJA #15

Semangat betul aku nak kerja hari nie taw! Huhu.. Hari ni macam biasa la, aku OT sebab Kak Liya cuti..
Tadi lepas housekeeping, tengah duduk duduk kejap, kak Isya bebual la dengan aku pasal Kak Liya.. die kata semlam kak Liya macam moody jee.. datang kerja pagi pagi dah muka masam, lepas tu asyik berdiri je kat depan kedai uw, panggil minum, makan, die asyik kata nanti ajee.. bila di tanya apa masalah, die tak jawab ape pulak..

Aku pun terdiam laa.. Mungkin aku tahu la apa masalah die kot.. huhu.. Tak lama lepas tu kak Liya mesg kak Isya, then kak Isya bacakan sekali untuk aku.. Kak Isya kata yang kak Liya mesg, cakap, die nak cuti due hari,, tapi lepas tu tak jadi pulak.. Then tibe tibe die mesg cakap die macam ade tak puas hati dengan kak Isya.. tapi die tak nak cari pasal dengan kak Isya..

Kak Isya da pelik, tak paham maksud di sebalik kata kata kak Liya tuu.. Kak Isya tak tahu ape salah die pada kak Liya.. Aku pulak rasa serbasalah.. tak tahu nak kata ape.. diam jelaa.. tapi sejujurnye, aku pon tak paham dengan kak Liya.. die kejap okey, lepas tu tak okey.. huhu.. Then aku bukak la cerita pasal Kak Liya nak berhenti uw dekat kak Isya, *kak Liya suruh*.. sebab nak berhenti uw, adalah sebb kerja n manager..

So, sekarang nie tunggu jela esok, jumpa kak Liya tu, face to face, story abes abes..

Huuu.. tadi aku tak order makan pon, aku bawakbekal.. tapi bukan bekal nasi.. aku just bawak sotong goreng je,, yang salut dengan tepung uww,, makan ratah gitu jee.. hihihihi.. mood nak makan uw memang ade, tapi bila difikirkan duit, aku kena berjimat laa.. duit belanje tinggal sikit jeeee... huhuu.. taknak la minta mama lagi.. segan..^^,"

Then masa lepak lepak, takde customer an, aku pegang nphone, online la kan, kak Isya pulak tengah iron baju.. sekali aku nampak ade orang nak masuk kedai, aku segera la bangun nak serve kan, sekali die tegur pasal "SALE" yang tergantung kat atas uw senget.. mulenye aku tak dengar sgt ape die cakap sebab aku berdiri dekat dengan speaker, lagu pulak volumenye memang kuat.. huhu.. So, memang due tige kali la aku tanya die, cakap apee... hahahaha

Then die,,

"You budak baru meyh?"
"Aaahh..."
"Ouhh, you tahu, ini I punye tempat.."

Aku pon...... "Hoooo... DAtin~!! " 

Die bos aku laa.. huhu.. naseb aku tak layan die macam customer.. hehe.. =P
Terus aku amek kerusi, betulkan "SALE" uw.. then biler nak letak kerusi tuu,
"Datin, tumpang lalu kejap.."
Ehemm.. dengan penuh sopan aku cakap.. hahaha..
Nampak kan sedikit hipokrit di situ? buat buat rajin la kan.. ahhaha

Lepas tu die asyik keluar mask kedai aje,, nak pergi shopping la, tinggalkan barang kejap laa, tengok kedai laa.. Aduiiii.. Aku dengan Kak Isya pon tak senang.. nk keluar takut terserempak pulak..

Last last mase aku tengah lepak kat stor, main phone, kak Isya tengah nak kira duit dompet die, aku tengok cctv, pasan macam ade orang masuk..aku baru bangun, tengok lagi,, eh! Datin laagiiii... Terus aku buat buat minum air, Kak Isya campak dompet die dalam laci.. huhu.. kak Isya kata bos yang ni mult bising.. die kalau kitorang tak panggil die "Datin" , kena saman RM50.. Huh, menyampah.. Tu yang bile aku panggil die 'Datin' , kak Isya pandang aku senyum, kak Isya ingatkan aku lupe la pasal pangkat si mak Datin niee.. huhu.. lepastu baru die terus balik.. dan sempat lagi pandang aku,
"Okey, bubye adik.. "

Hahaha.. 'macam' baik kan..?

Hurmm.. okey laa.. itu saje mahu cerita.. bubye!

No comments:

Post a Comment