Friday 20 April 2012

KERJA #11

Aku kerja pagi hari niee!!! Means aku balik awal laa.. huhu.. Pagi pagi masuk kerja aku dah buat housekeeping, sapu, lap, then iron baju n susun susun baju semua uww.. huhu.. Penatnyer~ XP ehekxx

Tadi pagi pagi gitu la, ade seorang customer india nie, tua la kan, perempuan taww.. mase tu aku dengan kak Liya ade dekat depan, auntie uw tanya ka kitorang, "ade jual baju tight tak? " Then aku tanya lagi, baju ape??
Then die cakap, "Alaa, baju tight, 'sleep' tight".. Tu yang aku dengar laa.. Aku dengan kak Liya dah blur.. Lepas tu aku fikir laa,, 'sleep aee..?' Aku cakap, 
"Baju tidur kot kak," 
Terus auntie uw kate, "bukan baju tidur la!! Baju dalam gituu" 
Uishh, tersentap aku!! Huhu.. Aku baru nak cakap tak ade,, tibe tibe kak Liya kate ada, so, die nak tunjuk lah kat auntie nie baju uww.. aku pon follow laa, sebab setahu aku mana ade jual baju macam tu,, sekali kak Liya kata kat aku, 'baju inner'.. Aku pon carik kan la, then aku dah jumpa baju tu, aku bagi kat kak Liya, suruh kasi kat auntie uww,, Then kak Liya cakap, (sambil tunjuk baju,) 

Kak Liya : Macam nie ae auntie..?
Auntiee    : Bukan laa.. baju dalam!
Kak Liya : Hoo.. tak adelah auntiee..
Auntiee    : Mana boleh dapat?
AKu        : Auntie pergila turun bawah, kan ade promotion banyak banyak kat bawah uww..
Auntiee    : Sudah pergi, tapi tak ade laa..
Aku         : Semalam tengok ade jee
Auntiee    : Sini Metrojaya ka??
Kak Liya : Aaah! *dgn yakin nyee* 
Aku         : EH!! Tak laa! Metrojaya kat sane! 
Kak Liya : Eh,, hehe.. tersalah pulak.. aah, kat sebelah sana.. -^_^-"

Lepas auntie tu blah ajee, aku dengan kak Liya pergi ke kaunter, then kak Liya kata,
"Koyak muka aku!! " Hahahha.. pagi pagi dah macam tuu, kesan tak sarapan lagi la tuhh.. huhu.. 

Lepas tu aku bosan bosan tadi ade la lukis lukis kan, saje nak conteng conteng.. huhu.. aku lukis la gambar kartun angry bird uww.. then tunjuk kat Kak Liya, 

My angry bird! >_<

Kak Liya kata, "Lukis la gambar akak,dik! "
Aku pon lukis laaaaa... Dah siap aku tunjuk la kat diee, 
"Ini Kak Liya!!!" 

Hahaha.. Kak Liya cakap, " Humph! Menyampah aku! " Hehehe
*gurau je kak* 

Tadi tekak aku teringin nak makan mee goreng basah taw.. So, order la kan, sekali hurmmmm....~ Tak de rasa pon.. tawar laa.. huhu.. Kak Isya makan nasi kerabu mangga.. sedap! mangga die la yang aku rasa.. aku tak pernah makan nasi kerabu senarnyee.. huhu.. Terus kitorang bertiga mengidam nak makan buah mangga yang masam uww.. huishhhh.. sedapnyerr!!!!!! Meleleh air liur.. huhu

Aku biasa la setiap hari bawak sim broadband aku pergi kerja, kalau ade masa aku online pakai phone.. sekali tadi tengah online niee, ade pulak customer datang, aku serve la an.. da selesai uw, aku keluar laa, tibe tibe datang lelaki cina pakai smart smart an, tanya aku, " Mane baju baru? Ini ae?" 
Aku cakap la, " Aah, ada lagi, yang nie, nie..* sambil tunjuk* " Mase tu aku simpan handphone dalam kocek, terasa macam nak main phone je kan, yela, kadang depan customer pon aku pegang phone.. huhu.. Tapi! Nasib baik la aku simpan ajee.. tak kuarkan phone aku tuu.. Laki tu dah blah, aku terus masuk, jumpe kak Liya, 
" Akak, siapa laki tu??"
"Itulah Datuk! (bos) !"
"Laaaa~ Ingatkan customer! Patut tanya saya mana baju baru, baju nie ade orang beli ke tak, hhuuh" 

Kalau la aku pegang ohone depan die, mesti malang nasib aku kan? huhu.. tu pon bini die si Datin mungkin nak datang kedai, nak tengok, dah semua buat buat rajin.. Haha.. Kalau tak sebelum nie asyik duduk kat kaunter, kunyah makanan, story story, maen facebook, maen phone.. hehehe.. Tapi aku still main phone jugak, just cover cover je laa.. huhu.. 

Well, Hari ni 20 April an, bufday adik aku! Yang form2 sekarang niee.. Aku ada niat jugak la nak belikan die hadiah tapi aku tak tahu nak belikan die ape taw,.. Lepas balik kerja tadi, aku singgah la kedai hadiah kat tingkat 4 uww.. tapi semua hadiah kat situ tak menarik perhatian aku laa.. huhu.. Last last aku belikan aje donut dari Dunkin Donut.. hhuhu... yang beli Buy 5 Free 1 uww.. Beli takat yang aku mampu je laa.. 
Tapi kan! Yang menarik perhatian aku kat kedai hadiah tu kan,, aku jumpa satu benda nie yang buat aku rindu aje dekat my somthing pada Mr. N tuu.. huhu.. Ini lah die, Mr. Star!!! Haha.. Mr. N, Hows my Mr. Star?? Is it still smiling?? Hehehe.. 

K laa,, Itu saje cerita pada hari niee.. Bubye!! =D

1 comment:

  1. haha,, Mrs Star oke je...
    senyum je x abis2..
    plek gak ngn prangai die tu, HAHA!

    humm miss u dear~~~ <3

    ReplyDelete