Thursday 19 April 2012

KERJA #10

Hri ni kerja aku masuk noon, so tadi datang datang aje, aku terus letak barang, then turun semula pergi ke Dunkin Donut semata mata nak beli donut feveret aku,, iaitu Choc Pudding!! Emmm~ Yummy!! Sebelum ni dah banyak kali aku nak beli, tapi asyik abes ajee,, nasib baik ari ni aku dapat beli... hehehe.. 



Then bila dah masuk kerja uw, stok baju pulak sampai,, lagi!! Wahh, banyak jugak.. cantik cantik pulak tu baju!! Huhu.. tahan je kan nafsu nak beli.. ahhaha.. So, aku mula kan la kerja menguruskan stok baju yang baru sampai tuuu.. Then datang pulak customer cina nie, dgn anak die, perempuan.. comel.. chubby anak diee.. Well, aku kan dah belajar sikit sikit cakap cina kan,, so, aku try la cakap cina dengan budak kecik niee,, panggil die 'adik' dalam bahsaa cina. then die bagi respond! die panggil aku 'jie jie' means kakak laa.. hehehe.. suke betul aku!! Lepas tu aku tanya lagi la,, da makan belum, nak pergi mana, (dalam bahasa cina).. die ade jugak la bagi respond.. hehe..Lepas tu kak Isya ade juga nak try cakap cina dgn budak uw.. kak Isya tanya la dekat kak Liya
"Nama awak siapa dalam bahasa cina ape dok,?" 

Then kak Liya jawab,,
"What is your name," 

HAhahaha.. terus kak Isya blah, tak nak layan.. aku dengan kak Liya dah ketawa berdekah kat kaunter uww.. huhuhu... Tak bley blah betul.. hhuhu..  lepas tu aku buat kerja sambil melayan budak uww.. umur die 3 tahun.. maen high5 high5 la dgn die, pastu aku suruh die duduk sebelah aku, tolong aku buat kerja aku niee.. *mase tu mak die tgah sibuk pilih baju* hahaha.. seronok betul aku!! 

Ha! Inilah budak comel tu.. huhu


Hari ni aku makan Nasi Goreng Menangis!! Huhu.. Pedas gilerr~!!!! Tapi aku berjaya abeskan jugak.. Wahahahah~ *ketawa berlagak*  XD
Tapi pada mulanya aaku tak tahan juga, yela, sampai tergigit cili lagi.. lepas tu try makan kak Liya punye nasi goreng Thai, hurmm, dah la tengah panas nasi die,, memang tak boleh tahan la lidah aku uww.. huhu.. Nasib baik perut aku tak buat hal.. XP

Ouh, ye! Tadi kan, ade la dua orang makcik indon nie datang, nak beli baju.. Hurmm, tak kenan nye aku dengan makcik makcik niee.. dah la seorang makcik nie tak ade bulu kening.. die lukis aje bulu kening die uw.. kalau sama tak ape jugak.. nie satu kat bawah, satu lagi ternaik atas.. nak ketawa aku.. huhu.. Lepas tu try seluar jeans, bukan nye nak tutup betul betul langsir fitting room uw, nampak segalanya!! Naseb time tu tak ade orang sgt., aku suruh la Kak Liya tutupkan sebab kak Liya dekat an, tapi kak Liya buat tak tahu jee.. Kak Isya pulak da nak mula mengumpat daa.. Aku terus pandang tempat lain.. Then tibe tibe ade dengar suare, 
"Eh, ini mane muat nie, 30 nie!" 
Terus aku dgn kak Liya gelak tak bersuara kat situu.. hahahhaha XD
Lepas tu kawan die nie da try satu baju nie taw, then die bagi dekat kak Isya suruh iron baju tu, die nak beli.. mungkin sebab die nampak kak Isya tengah iron baju kot,, terus kak Isya buat mukaa.. huhu.. Nak tak nak kena jugak la ironkan.. ~

Time tak ade customer, kitorang borak borak laa.. then buka pulak topik hantuu.. huhu.. kak Liya story la pasal die dengan seorang kawan die(cina) pernah maen game 'Spirit' uw,, tapi bukan pakai syiling.. die pakai pensil ajee.. Sebab kalau pakai syiling die kena letak darah die.. kak Liya cerita la macam mane die main, ape yang jadik.. n bla bla bla~ Agak seram jugak aku dengar.. sebab die kata hantu tu dekat sgt dengan diee.. Terasa la tenaga die di ambil.. huhu.. Lepas tu die pulak ajak aku try main.. HAha!! Memang 'nak' pulak kan aku.. Die tanya aku percaya tak dengan benda benda macam tuu,, aku jawab la, aku tak tahu.. biasa kalau orang cerita, aku jenis melayan aje.. macam,, "hoo,,yeke..", "aee? tak tahu pulak," , "ee,, macam seram jee".. Haa, layan gitu gitu jelaa.. umpama macam masuk telinga kanan, keluar teling kiri.. begitu la aku.. huhu.. 
Sebab tu die pon kadang menyirap cakap dengan aku niee., hahhaha XD

Hari ni kak Isya balik awal, jadik tinggal la aku berdua dengan kak Liya.. Die bercerita dengan aku pasal family die.. die kan duduk dengan family angkat kan, (cina).. huhu.. sedih aku dengar cerita die.. susah kot, family die semua benci diee.. dah tu, bile die dah besar nie, mak die pulak minta die bayar segala yang mak die dah bagi kat die.. abang dengan akak ipar die pulak, tak pernah bertegur dengan die, even duduk satu rumah.. birthday die pon tak ade sape amek peduli, sampai abang die uw nak malu kan die depan orang ramai, kadang bila kawan abang die datang, tanya siapa kak Liya uw pada abang die, abang die tak kate pon yang kak Liya tu adik die,, kalau kate adik angkat pon dah okey la kan.. huhu.. kesian kak Liyaa.. susah kot hidup diee.. 

Hurmm, ini saje cerita nyee.. Bubye!! =)

Btw, Mr. N,, nie utk awak! Tak de kerja nak buat kan, coret la name awak~ hehehe.. ILY <3

1 comment:

  1. sengal punye makcik,, HAHA
    ermm
    kesiannye kak liya, huhux,, sdey bacee :(
    btw thanxs

    cantek name sy, HEHE

    ReplyDelete