Wednesday 18 April 2012

KERJA #09

Ahhh~~~~ Bestnya dapat cuti semalam.. Tapi tak best la asyik duduk rumah jeee.. huhu
Hari ni aku OT, dgn kak Isya.. Kak Liya hari ni cuti.. So, ade sunyi sikit la sebab x ada yang nak buat lawak kan.. uhuhu
Pagi pagi datang kerja da batuk batuk.. dari semalam kot, ubat tak yah cerita la, aku mang tak bawak pon, tapi dalam handbag aku ade gula gula strepsiles uw.. memang da sentiasa ada dalam beg.. hehe.. Bila dah batuk batuk kering uw, pening kepala pulak~ Nasib baik la kak Isya da sediakan panadol.. Kurang sikit sakit aku.. huhu

Well, kerja tetap kerja kan.. Tahu tak, semalam mase aku cuti, datang pulak stok baju baru~ Huhu.. Time aku cuti la baru nak datang kan!! Grrr!!! Patut la aku datang datang je tadi, tengok model patung aku dah bertukar baju.. huhu,.. So, aku hari ni just tukarkan baju dekat badan badan patung yang sekerat kerat uw jee,, dan iron baju.. hehe.. yang bestnye aku iron baju pakai iron yang air uww.. bukan yang ade papan seterika uww.. First time aku pakai iron niee.. pandai tak pandai jela buat.. Aku kena buat 5 helai je baju uww.. Di sebabkan aku nie 'jakon' nak pakai iron uw, aku carik lah baju baju lain yang 'renyuk2'.. hehe.. rajen kan aku??? HAHAHAHA XD



Then kak Isya ade la suruh aku buat tanda harga, die suruh aku tulis.. aku pon tulis jela besar besar kan, muat muat, supaya customer boleh nampak.. then bile aku dah buat, aku cakap la kat kak Isya, da siap! Then aku tunjuk kat die okey tak aku buat..? 

NIe yang aku buat..

Nak tahu tak, lepas je aku tunjuk kat die yang aku buat tu kan,, Kak Isya amek marker, then die buat corak corak kat harga yang aku buat niee.. =.=" 


Jadi lah begini...... 
(nie kad yang lain =) )

Hari ni aku tak bawak bekal.. jadi aku order la..dgn kak Isya sekali.. Tak tahu la tekak aku hari ni rasa macam nak makan kue teow goreng basah ajee.. huhu.. kalau tak kue teow, nasi goreng kampung jelaa.. 
Tak sesedap mana pon kue teow nyee, tapi tetap basah.. hehe.. Okey la kan, kadang ada tempat yang order kue teow basah, baginye tak basah pon,, macam goreng biasa jee.. huhu

Aiskrim horlicks!! <3

Then lepas dah makan, tekak rasa macam nak makan aiskrim.. hehee~~ even batuk pon, aku tak peduli.. aku kirim la dekat kak Isya, belikan aiskrim horlicks mcd uw utk aku.. Wahh~~ Sedapnye makan time ujan ujan lebat + angin ribut uw~~ Sejuk terus badan.. Hehehe.. Lepas tu lepak lepak laa.. sebab time ujan lebat macam tu memang tak ada customer an.. bosan bosan amek la gambarr.. huhu




Malam tu, ade lah 3 remaja cina datang beli skirt,, dgn seluar pendek,, aku lah cashier nyee.. kak Isya keluar pergi bank-in duit.. Lepas die dah bayar, die dengan kawan kawan die tibe tibe tanya aku pasal satu keratan surat khabar yang di tampal di dinding niee,, aku mana la tahu sebab surat khabar uw surat khabar cina!!!


Nie haa!! 

" Eh, mana I tahu, I bukan faham bahasa cina, you all bacalah," 

Lepas tu diorang bacalah tulisan uww,, tapi dalam cina.. aku sebenarnya nak tanya diorang, surat khabar tu kata ape jee,, tapi malu la pulak... huhuhuhu.. last last aku tanya kak Isya je, akak uw kata, kes Pukau.. hurmm,, paham paham jela kan, kalau dah kes pukau nie, mesti pukau nak amek duit cashier la tuuu.. mana ade kes pukau nak curik baju kan?? =.="'

Ha! Yang paling best malam nie la kan,, aku berjaya served customer, da mencapai tahap jualan RM2** dalam masa setengah jam tanpa kak Isya pon taww.. hehehhe~ tu pon sebab time tu ramai customer.. 
Lepas tu ade pulak auntie nie pilih baju banyak banyak, bagi aku, kate nak try, okey la, aku bawak kan baju uw, bagi die try.. sekali die cume beli SATU je??!! yang selebihnye, dah terlipat lipat jadi ape daahh.. terpaksa aku betulkan, sangkut kat tempatnye balik.. huhu.. Nasib baik lah baju yang kau beli tu mahal!! 

Urmm, tu jelah cerita aku pada hari niee.. Esok sambung lagi k.. Daaa~!!! XD

No comments:

Post a Comment