Monday 16 April 2012

KERJA #08

Bila dah kerja hari isnin, shopping complex uw mesti tak ramai orang punyer sebab orang dah naik kerja kan.. So, aku dgn kak Liya memang banyak relax jela tadi.. haha Bila aku dgn kak Liya dah kerja berdua, mulut memang tak berhenti nak bercakap.. Tadi kak Liya ada cakap,,

Kak Liya : Adek, adek ingat tak ape yang akak cakap kat adek masa awal awal dulu?
Aku        : yang mane satu kak? Kacukan tu ke?
kak Liya : Ada lagi satu, akak cakap adek ni pendiam kan,..
Aku        : Hooo.. Aah.. sekarang?? hehe
Kak Liya : Bising!! Menyesal pulak akak cakap adek nie pendiam.. huhu

Hihihi.. awal awal aku dah bagi tahu die yang aku nie kalau da biasa dgn org tu memang akan bising la mulut aku.. tapi tengok mood jugak.. Maybe tadi mood aku sgt baik, tu yang mulut pon asyik nak bising aje kan.. Hehe.. 

Tadi pon, masa customer tak ade, aku dengan kak Liya main game 'Bingo'.. yang nombor nombor uww.. Haha.. kak Liya la yang ajak.. aku layan ajeee.. Tak habis dengan tu, die ajak tulis tulis english la kat satu kertas nie.. aku mulakan dulu.. 

Aku- biru..       Kak Liya- merah..

I hate you! =P
Why? Did I do any wrong? O.o
Yes, you always talking non-stop!! Haha XD
Hey, of course la girl, I have mouth what.. So, i can talk how much I want laa, except if I can not talk, so I will be silent.. How dare you!! 
Hahaha.. Whatever.. hey, please teach me speaking in chinese after this bingo's game, okay??
No okay! =P

hahaha.. sampai situ jee.. lepas tu kertas tu entah buang ke mane kak Liya uww.. huhuhu.. Baru nak tangkap gambar nk upload.. hehe

Then, ade jugak die berbual dengan aku pasal.......

Kak Liya : Adek, adek dgn boyfriend adek same ae macam nie?
Aku         : Huh? macam mana?
Kak Liya : Macam budak budak.. 
Aku         : Errrrkkkkkkk.... saya suka macam budak budak, boyfriend saya suka mengarut! HAHA! XD

Kak Liya : Adek, adek suka akak tak?
Aku         : Suka! sebab akak ceria jee, lepastu mulut banyak cakap,, x berhenti.. haha
Kak Liya : Akak pon suka adek, sebab adek comel, tak matang, macam budak budak.. hehe
Aku         : ^___^"" Hehehe~ Budak Budak~ 

Selain tu, aku ada la belajar bahasa cina dengan die.. pakai kamus yang utk budak budak uww,, ade gambar besar, then tepi uw ada la satu satu gambar, tulis ape nama nya dalam bahasa inggeris, cina, arab, melayuu.. Aku pon baca lah bahasa cina, kak Liya cakap bahasa melayu,, sebab aku nak tahu sebutan aku tu betul ke salah, die bleh paham ke tak an.. hehe.. Boleh la sikit sikit terseliuh bunyik nyeee.. hahaha.. budak baru belajar la katakn.. huhu

Kesimpulan cerita pada hari ni, aku sangat suka! sebab kerja dengan kak Liya yang sporting, giler giler, enjoy melayan aku.. hehe.. die sangat baik! Dan esok memang berita terbaik lah untuk aku,, sebab esok aku CUTI!!! Yeayyy!! Akhirnya~~~ Huhuhu.. So, maksudnyaa,, esok aku tak update laa yeee.. Nanti aku terus update utk lusa punyee.. hehe.. k laa.. bubye~!!! ^__^ V

No comments:

Post a Comment