Sunday 15 April 2012

KERJA #07

Arrhhhh~!!!!!! Penatnyer kerja hari ni.. Asyik berdiri aje.. pakai kasut yang dah buruk pulak uw tapaknyee.. memang makin sakitlah kaki aku.. huhu.. 
So, nak tak nak, aku beli la kasut baru... kasut sarung kat kedai aku jee.. TERPAKSA beli!! sebab takde kasut lain yang boleh di pakai.. huhu.. 


Hari ni aku sepatutnya OT taw, tapi bile customer tak berapa ramai,, hurmm,, tak jadik la aku nk OT.. =(
Tak pe laa,, tak kisah pon!! Aku nak rehatkan kaki aku sepuas puasnye sebab esok aku memang confirm OT!! Hehehe.. 

Bila kerja dgn kak Liya kan, memang letih telinga aku nie taw,, terpaksa mendengar die bercakap.. sebabnyee,, die kalau bercakap, dari pagi uw,, sampai ke malam, NON-STOP!! Kalah aku punye becok.. huhu.. Tapi okey laa,, aku suke dgr die punye 'sleng' cakap melayu.. hehe.. macam bahasa baku pun adee.. XD

Aktiviti hari nie?? Hurmmm,,,, macam biasa lah, kak Liya kalau dah pegang handphone aku,, die akan kate,
"Jomlah kita tangkap gambar!"

Lepastu.....
"Nak upload lah gambar kat Facebook!"

Then,,
"gambar yang nie cantek kan? akak nak upload nie laa"

Haha.. kalau gambar org yang amek same dgn die uw cantek jugak, takpee.. nie die cume tengok gambar 'die' jee.. gambar org len die tak peduli.. hahahha XD

Terus die amek handphone die, bluetooth gambar die dari phone aku then online pakai handphone.. pun jadi... hahaha.. terus upload uw gambar.. hehe.. 

Pasal lunch pulak, aku teringin nak makan nasi putih lauk daging merah taww,, tapi tadi bila nak order,, tup tup,, TUTUP!! Aduyaiii,, aku dah la tak bawak bekal.. huhu.. last last kitorang bertige makan mcd je laaa~ 
Then air dah abes, kitorang antar wakil (kak Liya) utk refill air kat mcd uww.. hehehe.. kesian die, sebab sampai sampai aje, semua orang pndang diee.. Yela, die nak refill sekali 3!! Haha! XD

Bila masing masing punya air uw sama kan,, kak Liya tulis la nama kat bekas air tuu.. kak Isya punye air, tulis nama 'Isya'.. kak liya punye, die tulis 'Epy <3 Liya'.. sampai aku punyer jeee,, die tulis,,
'(sms) Tot Tot Tot Tot' ~



Actually nie bunyi handphone aku bila ade mesg, versi upin ipin~ aku kan selalu men mesg bile waktu kerjaa.. tapi diorang tak kesah pon, sebab aku bukan nye lalai nak buat kerja aku.. hehehe.. kadang kadang bila handphone aku bunyik mesg, kak Liya pon bunyik jugak,, "tot Tot Tot Tot"~ Hahaha.. 

Hari nie, aku tetibe pulak teringin nak belajar cakap cina @ mandarin dengan kak Liya.. So, aku minta tolong die laa.. die pon okey je, tak kesah ajar aku.. Hehe.. aku belajar la sikit sikit.. agak berbelit jugak lidah aku.. huhu.. esok nak belajar lagi laa!! hehe

Hari ni rasa mcam tak buat kerja sgt laa.. bukan aku sorang jee,, kak Liya dgn kak Isya pon sama.. haha.. mane taknye, bile tak ade customer je,, masing masing hadap handphone, maen facebook! termasuk lah aku.. hehehe.. kadang customer datang pon, handphone tetap di tangan, online lagii.. tapi pandai pandai laa.. memang suke lah aku kerja kat situ!! XD diorang jenis tak kisah, asalkan kerja tetap buat!! Huhu

Memandang kan aku balik awal hari ni kan,, xde customer pulak tuu, baru pukul 8.00mlm.. *aku balik kul 8.15*,, Aku mengisi lah masa lapang aku dengan mengikat tali kasut (display) uww.. tapi sempat buat 2 jenis je laa.. Nie style yang aku selalu buat mase sekolah dulu.. hehehe  XP 
 Ni yang standard org buat kan.. 'ketupat'

Style nie pulak, dulu kat sekolah cume aku sorang je yg ikat tali kasut macam niee.. haha

Ermmm,, itu jela cerita pada hari ni.. Esok aku cerita lagi la yee.. macam tak biasa pulak.. setiap hari aku update laa!! Huhuhu.. Daaaa~~~ =D

No comments:

Post a Comment