Thursday 1 November 2012

Cinta.. Benci.. Maki.. Sumpah..

Hey, tadi aku bukak FB jap, then, aku ada baca status seorang sahabat di FB ni, erm.. actually aku da selalu sangat da baca status dia uw.. *sebab selalu keluar kat wall aku* 

Dia punya status, kalau tengah hangat bercinta, mesti jiwang gilak macam that boy is her love forever, and diorang la yang paling sweet mweet.. hurmm.. aku tak kisah pon, hak dia kan.. yeahh, I don't mind.. go on..

Then, tak sampai seminggu....

"Bodoh punya jantan! Matilah kau! Kau ingat kau bagus sangat ke?? aku benci kau!!" 

Hurmm, dah kenapa maki hamun segala nie kan.. mesti tengah gaduh besar la tu kan.. 
kot ye pon bergaduh, tak payah la sampai nk update kat FB biar orang ramai tahu, lagi bila guna bahasa kasar, 'Bodoh punya jantan'.. haihhh
Awak, awak.. awak perempuan, kena jaga bahasa.. dah teruk sangat tu sampai kata macam tu, semua orang yang baca sekaligus buat mereka sebut sekali benda tu.. termasuklah benda lain, macam 'Babi, Sial, Pukimak' and so on laa.. 

Aku tak suka baca benda uw semua. dan aku agak rasa annoying la dengan perempuan yg macam tu. aku sendiri pon tak lari dari kata 'bodoh'.. tapi aku ada cuba juga untuk hilangkan perangai yg macm tu..

Banyak lagi perkataan yang boleh digunakan.. or better silent je.. kan diam itu lebih elok.. =)

And lagi satu, kau nak menyumpah bagai suruh dia mati kenapa? dah benci sangat ke? okey la, mungkin perasaan benci tu dah tahap melampau kan, tapi... cuba lah tenangkan perasaan uw.. tatkala masa marah tu la kita akan buat pelbagai dosa atau benda benda yang tak elok.. 

Kalau kita, perempuan ni, dikecewakan oleh lelaki, janganlah terlalu down sgt, jgn terlalu marah sangat.. its not the end of the world pon, just relax, and positifkan diri.. perempuan ni lebih kuat dari lelaki apa.. >_O

Sudahlah kawan, kalau rasa menyesal bercinta, jgn maki maki.. tak semua orang macam yang kau sangka, dan tak semua 'jantan itu bodoh'..! =) 

Kadang-kadang silap itu datang dari kita sendiri... fikirlah! 


No comments:

Post a Comment