Monday 22 October 2012

Selamat Tinggal Sahabat..


First time aku ada pengalaman, sahabat aku meninggalkan aku, dan semua perkara di dunia ni. 
11 Oktober 2012, pagi, seorang sahabat aku, Redzuan Shah bin Ismail, telah meninggal dunia di Singapore. Dia accident. tak silap aku, lori langgar dia. Masa tu dia bawa motor nak pergi kerja. hurmm, dah ajal kan, dia mati accident macam tu. simpati kat awek n family dia. macam mana lah awek dia tabahkan hati.. 

Ni la Redzuan Shah.. =)

Aku kenal Shah masa kitorang sama sama kerja dekat Guardian. kat situ, aku seorang je perempuan, yang lain pekerja lelaki. bujang pulak tu, haha, ada dua orang je yang sebaya dengan aku, lepasan SPM.. Shah ni pulak tua 3 tahun dari aku. sekarang nie patutnya umur dia 22 tahun. 

Mula mula kenal memang agak janggal, kena pulak aku ditugaskan untuk ajar dia cashier, huhu.. dan dalam diam, aku ada jugak menaruh hati pada dia. dan dia pun tahu aku suka dia. hahaha. tapi dia dah ada awek, jadik kami berkawan saja. =) 

Memang kitorang agak rapat, biasalah dah kerja satu tempat kan.. kawan kawan yang lain pon aku rapat jugak, macam Shabil, Haziq, Epul, Haszrul.. dah macam adik beradik dah. 

Teringat dulu, masa aku, Shah and Shabil kerja sama shift, balik malam, dalam pukul 10.15mlm gitu,, Shah ajak aku and Shabil pergi satu tempat rahsia dia, tempat lepak and kedai baju yang cantik cantik, yang orang ramai tak tahu, hehe, nasib baik mood ayah aku okey, bagi aku ikut Shah and Shabil keluar kejap malam tu. tempat kerja aku tu kat tengah bandar, dekat je dengan bazar karat. tempat tu pon dekat dekat dengan kawasan situ.. sekarang aku dah lupa tempat tu kat mana.. huhuhu

Ada juga aku dengan Shah keluar pergi makan, masa rehat.. dia ajak aku pergi tempat makan yang murah, and sedap. tempat tu pon tersorok jugak, tapi dalam CS la. aku dah tak ingat kat mana tempatnya, and aku ada amik gambar dia, haha *dia suruh*.. 

gambar masa lunch sama.. *saje possing stress!* haha

Masa kerja, dia lah yang paling nakal, huhu. kadang nak makan, bukannya bayar dulu,, dia main amik, lepas dah habis makan baru dia bayar. tu yang kitorang ikut perangai dia. Hahaha. Lepastu dia suka mengular, jalan jalan, tak pun main keluar je, semata mata nak beli gula getah. hahaha. kitorang ni pulak yang kena cover dia. --" 
Takpun tempat lepak dia, dalam tandas kat guardian uw.. berejam duduk dalam toilet konon kata sakit perut, padahal..... nak bergayut dengan awek dia! hahaha.. macam kitorang tak tahu je kan.. =P

Haihhhh.. macam macam kenangan yang ada. tak sangka kau pergi begitu awal. tak sempat aku nak jumpa kau, Shah.. tak kesampaian nak lepak sama sama dengan Shah, Shabil, Haziq,,, macam dulu.. =(

 apa apa pun, aku doakan, kau tenang kat sana, semoga kau ditempatkan di kalangan orang orang yg beriman.. Amin.. =')

No comments:

Post a Comment