Monday 23 April 2012

KERJA #14

Hari ni aku OT, sebab Kak Isya cuti.. =)
Biasa kalau hari isnin mesti sikit sikit je orang especially waktu pagi.. Tapi hari nie,, tengah housekeeping pon ramai orang dah datang.. diorang tu kalau pilih baju bukan sekejap, mahu berejam diorang pilih.. huhu,,
same je la dgn aku 2x5 kan.. Hahaha~ 

Tapi lepas tu da kurang sikit da.. then aku dgn kak Liya lepak la kejap kan dekat kaunter.. Kak Liya nak makan, aku pulak duduk duduk kat kaunter uw main conteng conteng 'plan nak date' nanti.. hehe.. Kak Liya pulak nak pinjam phone aku nk online Fb, aku bg laa.. pas tu tengah aku syok syok menconteng, kak Liya maen phone aku, tibe tibe Miss Yuki (manager) boleh pulak muncul depan aku.. Aku pon tercengang.. tak pasan die pon kat cctv.. nampak sgt aku khusyuk menconteng.. huhu.. Tapi Miss Yuki datang dengan senyuman laa.. hehehe.. Nasib baik tak terkantoi pape.. sebab biasenye aku selalu main phone, tak kira la cctv tu nampak ke tak..haha.. Die datang sebab nak cek cek dokumen, akaun ape semua tu..

Tak lama kemudian, stok baju pulak sampai.. Huisshhh, banyak nyyer!!! Tapi sikit je yang lawa.. huhu..
Aku dengan kak Liya ape lagi, uruskn la stok baju tu semua.. Then Miss Yuki panggil aku, nak minta aku tanda tangan segala borang@dokumen tentang peraturan, kerja ape semua uww.. Then die tanya aku tahu ke tak cara nak kira gaji, bape percent KWSP aku, ganti stok hilang macam mane.. huhu.. Aku memang da tahu awal awal da semua tu, sebb kak Isya da bagitahu.. Sebelum Miss Yuki balik die sempat lagi bagitahu aku,

"You kalau cuti panjang lagi kerja jela kat sini, tak pon kalau Sabtu Ahad you nak tolong sini, bagitahu laa.. kita kira part time aje, 1jam, RMX.XX...."

Aku ye iyekan je laa.. Satu peluang la kan, tak perlu susah susah nak carik kerja nanti.. Lagi pon kerja kat situ pon okey jugak.. huhu..

Lepas Miss Yuki dah balik tu aku sambung la buat kerja aku, uruskan baju baju yang baru sampai tuu,, tetibe jeeeee aku perasan satu baju nie yang agak 'familiar' jugak la dengan Mr. N.. Hhehe... Ala, baju kotak kotak.. lepas da siap segala baju tu, aku amek la baju nie, aku iron.. Then aku try pakai, erm,, Okey je... Tu yang aku decide nak beli laa.. Nak pakai masa keluar date dengan Mr. N nanti.. Terus aku simpan baju tu kat stor.. takut kalau letak kat depan nanti orang lain da beli dulu.. aku dapat gaji t la baru beli.. huhuhu..

 Nie la baju kat tempat aku, tak de la sama sgt tapi sikit sikit tu ade la kan.. heheee

Nie pulak baju MR. N.. 
*sorry, terpaksa cut.. hihihi~ =P*

Ouh, ye! Hari ni kan aku puasa, So buka tadi aku makan la mee goreng mamak.. Aku order pukul 11 pagi tadi, sebb abang yang antar makan uw datang antar makanan Kak Liya kan, dah alang alang die ade, aku order jela depan depan.. malas nak call lagi.. Order pagi, die antar nak maghrib tadi,, hehe.. Okey la mee goreng mamak die,, tak macam mamak pon, macam goreng biase jee.. Heheeeee.. cerewet pulak aku nie kan.. huhu.. 

Okey laa, sampai sini saje cerita aku.. Daaa~ =D

No comments:

Post a Comment