Tuesday 18 October 2011

kemaHuan, keinginAn, HaLangan...

Setiap insan ada kemahuan.. Dan keperluan, itu sudah sedia maklum kan..
Aku ada kemahuan aku.. iaitu KEGEMBIRAAN..

Aku mahu si die yang aku sayg tu 'N' sentiase gembire..
Aku juga mahu kawan2 aku sentiase bergelak ketawa..
kegembiraan tu adalah dunia aku..

 Kalau aku sedih pun, aku akan cuba untuk sentiasa tersenyum..
Tapi, kadang kala aku tak mampu.. sebab aku lemah.. 
I'm soRRy..

KEBAHAGIAAN..itu yang aku inginkan.. aku nak bahagia di samping keluarga aku..
dan juga bahagia bersama kau,'N'.. Jadi, aku sentiasa elakkan pergaduhan.. walau ade terhiris sekali pun, aku cube ubatinya.. Dan TERNYATA.. Aku masih boleh tersenyum.. sebab aku tahu kau sayang aku.. sebab aku tahu tak ada niat di hati untuk menyakiti.. Aku tahu aku boleh jadik kuat kalau aku ade keinginan..^___^

HALANGAN..
pasti akan sentiasa ade..jadi kita kena hadapi nye.. Aku bukan lah insan yang ada kebebasan..
kau harus paham itu.. memang aku terdetik untuk rasa kebebasan, untuk buat ape yang aku inginkan, untuk capai segala kemahuan aku.. tapi, aku tak mampu..dan percayalah setiap peristiwa yang berlaku ada jalan ceritanya.. ada sebab2 nya.. MEMAHAMI.. itu yang penting.. 

MASA DEPAN, tak kan bermakna kalau kita tak hadapi mase sekarang ni dengan penuh dugaan.. bukankah setiap manusia belajar dari kesilapan? Dan itu lah diriku.. Aku sentiasa buat silap, aku selalu buat salah sebab aku nak jadi yang terbaik.. untuk keluargaku, untuk kau, untuk sahabatku~

No comments:

Post a Comment