Tuesday 25 October 2011

Manga

Aku suka bace komik.. atau pon manga.. Hehe ^^,
Post kali ni aku nak share tentang manga..
Sejak aku kecik2 dulu, aku memang suka bace komik2 nie semua..
Abang aku la yang ajar.. Dulu aku layan komik doraemon, shinchan, detektif conan..n sewaktu dengan nye..hihihihi
Tapi sekarang... Aku dah lame tak layan komik2 tu semua..
Aku sekarang lebih kepada manga cerita2 romantik+sweet gitu~ >////<

Setiap kali kalau keluar pergi mana2, andai kata aku nampak kedai buku ke ape, aku WAJIB singgah! Mama aku pon dah paham sangat dah.. Kadang2 die yg tanye aku,,
"akak tak nak beli buku ke?"
Hehehe..
Sampai aku pernah gaduh dengan tokey kedai buku tu, gare2 die naikkan harge manga yg aku nk beli tu..
Harga manga yg aku nak beli tu RM7.50.. Tapi tokey tu letak harge RM8.50.. Nak tipu orang macam aku konon.. Blah la!! Tokey tu datg ke arah aku, (aku tengah belek2)

AKU : Urmm, saye nk beli buku ni, tapi sye nk harge sebenar nye..
TKY : RM8.50 la..
AKU : tipu lah! kan harge nye RM7.50.. 
TKY : Saye untung RM1 jewk.. tak kan nk rugi..
AKU : Kalau macam tu saye tak nak beli la..
* aku terus blah..*

Tetibe die panggil aku,

TKY : Okey la, okey.. Saye bg harge asal...

Hehehehe XD Geli hati tengok muke die waktu tu.. Tapi aku bengang jugak, semua orang kat situ tengok aku.. Arghh, pedulik kan aje.. =|

Dorang sebenarnye dah memang untung pon kan.. Lagi nak kaut untung bebanyak.. Aku pon nak untung jugak kot, Kalau aku beli sekali 5 buah, x ke RM5 aku terbang?? Kalau tambah RM2.50 aku dah boleh dapt lagi satu dah.. Huh! 

Kekdang kalau aku nak beli komik memang tak ingat pasal duit poket aku.. Main amek aje komik ape yang aku nak, lepas tu terus pergi kaunter, bayar.. Hahaha XD
Teruk!

Tapi setakat ni, belom lagi la terjadi nye kes nk beli buku tapi tak cukup duit.. Hihihi..XP

Jom, tengok koleksi yang dapat aku share kan,, ^____^

Yang nie semua koleksi aku..Tapi sebelum masok U lg..Ade yg tak masuk lg nie..


Ha! Yang nie semua kegemaran aku sebb watak2 dye sgt menarik, Lagi2 yg ASMARA ELIT uw..

Puisi Cinta Lalu,
Bagai sihir aku jatuh cinta padamu,
Cinta, bertahanlah!
Jiranku Hijiri..

haha! yang nie sgt fevret!!
Watak nye lawa2, cute2, ensem2!!
>///<

Yang ni lak manga karya KAORU..
Aku suke karya dye..sgt best!
Ade satu manga yg dye buat versi novel..Best taw!!

Hehhee..sekian sahaja cerita aku untuk post kali nie.. 
Dulu aku ada cita2.. Aku teringin nak buka perpustakaan yang penuh dengan Manga dan Komik serta koleksi anime..^^,
Dan kini, aku masih simpan cita2 tu....
>_O

No comments:

Post a Comment