Wednesday 14 September 2011

akaun..*sigh*

nampak x buku2 di atas???

confuse!!
hmmm?? confuse dgn ape?
hahhaha..teruk2..entah la,sejak akhir2 ni,aku asyik terfikir pasal 
kehidupan aku di universiti..pelik kan bunyi nye?
hermm..aku belajar,ambil kos akaun..tapi aku pon x sure betul ke ini yang aku nak?
betul ke aku minat akaun?
mungkin aku ambil kos ni sebab mase kat sekolah dulu aku belajar akaun,
dan itu je yang aku tahu..hmmm
susah juga kalau macam tu..
bile aku fikir kan balek,,
ye,sebelum ni aku memang minat akaun,ade cita2 utk jadik seorang akauntan..
dan mungkin jadi seorang auditor..
haha..aku memang lau boleh nk keje yang gajinye besar..
ala,,semua orang same je!!
hoo! aku baru teringat..
antara sebab2 aku ambil kos akaun..
biar aku list kan la ae...

sebab2 nya :

  • sekolah dulu belajar akaun,bukan sains..
  • kat sekolah dulu akaun slalu dapat markah agak tinggi..jadik lau belajr akaun juga kat U,mesti boleh skor pnye..
  • kawan2 yang laen ramai amek akaun..
  • akaun bidang keje nye luas..(mkcik yg kata)
  • nak bersaing dgn sepupu dan kawan yang ambil kos akaun jugak..
  • dengar cerita gaji orang keje akauntan besar!! haha
  • cadangan daripada guru2 sekolah dulu..
  • AKAUN!! (rmai orang pndang tggi kat dak2 akaun)


HA! tu la antara sebab2 nye..heee
entah pape je kan..aku pon taip nie macam nak tergelak pon ade..
nampak sangat sekarang ni aku macam xde hala tuju lagi..
cikgu aku dulu selalu kate,,
"minat boleh di pupuk"
"tak kenal maka tak cinta"

yela,cikgu..sekarang saye da kenal..p xde cinta pon..huhu
"kalau awak tak suke subjek tu,macam mane subjek tu nak dgn awk??"
(ayat tu tibe2 aku teringat..sape ek bagi tahu aku..x ingat la..)

hmm..yang pasti..final exam utk sem1 ni, da dekat..
kalau aku punye result ok, mksud nye memang aku patot pilih akaun..tapi,
kalau sebalik nye......
hmmmm..aku tak berani nak kate ape lg..tunggu dan lihat je la macam mane nanty..hehe

ape2 pon,,wish me LUCK!!!

No comments:

Post a Comment