Saturday 15 October 2011

Ayah Aku Cikgu~!! Ahakz!!

Ha! nampak tu?? Ayah aku cikgu taw..hahaha XD
okey,just kidding! -3- sebenar nya aku nak kongsi cerita mase aku kecik2 dulu.. masa aku kecik, aku boleh di katakan agak nakal jugak la.. tapi nakal aku tu, kalau di bandingkan dengan nakal dak2 yang cukup nakal, dorang lagi nakal..haaaa..errrrrr...ape aku taip nie..? =.='''' okey, abaikan..
straight to the point! itu kata orang puteh. balik pada topik aku lar.. dulu, aku suke sangat tengok tv! kalau dah bukak tv tu, memang kartun jela yang aku bukak.. xde benda lain da.. sampai satu hari tu, boleh kata 12jam aku tengok tv.. ayah aku nie perhati kan aku aje..aku diam lah.. tak fikir pape.. just fikir, lepas nie nak tengok cerita ape pulak..hehhehe XD Ok! malam tu, ayah aku panggil aku.. aku jumpe lah ayah aku.. ingat kan nak suruh ambik kan air ke ape la kan.. rupe2 nye,

"Kau pergi ambil kertas kosong, dengan pensil ke pen ke, ayah nak kau tulis ape yang kau buat hari ini dari awal kau bangun tidur tu sampai sekarang, buat dalam bentuk karangan, macam yang kau belajar kat sekolah,"

OMK!!!!! Aku dah tak terkata dah.. agak terkejut dengan arahan ayah aku tu..hahaha XD tapi aku turutkan jelah.. aku amek lah pensil dengan kertas kosong yang aku koyakkan dari buku tulis sekolah aku..kehkehkeh.. first aku start tulis pasal hari ini hari ape, bape hari bulan.. tulis something yang tak berapa nak penting.. Saje, nak nampak betapa panjangnye karangan aku tu..hehehe

Dan aku pun tulis lah segala-galanya.. aku tengok tv, aku makan.. bila aku bace balik karangan aku tu, bosan la! then aku teringat yang ayah aku suruh tulis sampai 'sekarang' kan, so aku tulis saat aku kena panggil dengan ayah aku, dan aku masuk kan sekali ayat yang ayah aku cakap tadi dalam karangan aku,,hahahaha XD 

Dah abes tulis tu, aku serah kan lah pada ayah aku..
ok, ayah aku pergi baca karangan aku tu kuat2.. mahu aku jerit, "Jangan baca kuat2!!" tapi,x.. dalam hati je aku jerit..hukhuk.. Ayah aku dah abes baca dah! aku tunggu lah ape reaksi ayah aku bace karangan aku tu.. tak lame kemudian,, AKU KENA MARAH!!! hwwwaaaaa~!!!!! Aku menangis.. Yela, jiwa aku kedut jugak kot! tak kental macam korang..huhuhuhu.. tapi last2 tu ayah aku puji la, konon aku nie jujur..tak tipu.. heee..SUKENYER!!!! Dan, ayah aku ade kejutan buat aku lar!!! hehehe.. cube teka ape die..haaaa... mesty korang tak dapt teka kan?? sebab aku pun memang tak terfikir waktu tu.. aku ingat kan kes aku tu tutup kat situ jugak.. rupe nye tak..ayah aku suruh aku tulis karangan tentang setiap aktiviti yang aku buat setiap hari selama SEMINGGU!! tahu kan seminggu ade bape hari?? 7 HARI WEYH!!! Amboiii,, best sangat ke karangan yang aku buat tu?? hukhuk.. aku seksa weyh, terpaksa aku mule kan hari2 aku dengan kerja2 rumah berbanding tengok tv.. nie semua nak masuk dalam karangan aku nanti..huhu..malam kedue tu, lepas ayah aku dah bace karangan aku, ayah aku kate karangan aku bosan..okey,aku mengaku..=,="" lepas tu ayah aku ajar aku lagi macam mane nak tulis karangan yang menarik..haha..ayah aku nie dah jadi cikgu pulak..tak pasal pasal aku yang jadik anak murid die kat rumah..adoyaii,, lau adik dengan abang aku kena sekali, tak pe jugak.. ini tak..AKU SORANG!! Hwaaaaa~!!!!!!!! Yela ayah, anakmu ini turutkan saje~~ 

Dan berkat ajaran ayah aku, akhirnye karangan aku(penulisan) mase UPSR dapat gred A.. hehe.. kalau lah ayah aku suruh aku buat karangan dalam bahasa inggeris, confirm UPSR aku dapt gred A bhsa inggeris juga,kan?? hahhaha XD 
Ayah aku cikgu selama SEMINGGU~~   >_O



Ini je cerita nya..tak panjang mane pon,kan.. next time aku kongsi lagi cerita aku mase kecik2 ae.. kenangan kan..heee =D

No comments:

Post a Comment