Saturday 27 August 2011

Cerita BaLek Raya~!!!

woohoooo!!!!!!!!!!!!
Balek raya la plak! memg TERBAIK!!
heee..aku cuty raye nie semggu jewk..macm x best plak..
yela,,balek pon still smbung pose lg..huuu
ha,nie sebelum melencong cter laen bek aku cter skunk,,

ermm,,sebenarnye aku nak kongsi cter sal aku balek raye nie..
memang first time la sume nye..huhuhuhu

ak,RIN,HASNOL dan FAUZI,,kami berempat nak balek raye same,,
sebb destinasi kami same,,JAYBEE!! =)
mule2 memang nak balek naek bas,,tp ktowang tahu,mesty ramai la yg balek naek bas..tu yg pk2,,
ape salahnye lau skali skale x try naek keter api,ye x?? heeee
nak pendek kn cter,,dalam kalangn kami berempat nie,,cume RIN jewk yg da ade pengalamn naek keter api..yg slebih nye TERINGIN..hehehe



ok,smpai pd ary yg d tetapkan,berdasarkan tiket,kami punye train tibe pkul 12.30pm..
kami pulak smpai jam,11am..pergh!! semngt gler datg awal..hahahaha..si Hasnol la nie,,yeye nk datg cept,,naeknye lmbat jgak..huhu

jam menunjukkan pukul 12.45pm,,
train kami BELUM tibe..
masing2 risau nie..mane train,,lmbat nye,,xkan delay kot..huuu
tggu punye tggu,,train kami pon datg la..(1.00pm)
first skali,,yg Rin cakap kat ak,,kter kne twu kter masok gerabk yg mane,,
train uw ade bnyk gerabk,,dari S1 smpai la S bape ntah..
kami punyer S1,mksudnye gerabak yg depn skali..
malang nye kami tggu di belakang,..
da smpai,,ape lagi?? kami lari kejar gerabak tu..nk cepat woo..
masok jewk carik tmpat duduk..huh! kami duduk mgundur la..
alamak,,pening la kepala..=,="
train pon bergerak......
dan aku pon tertido selama 1jam......


lepas je train da benti kat KLUANG,,train kami menghadapi masalh pulak..aduyaii!!!
mesin train uw rosak..ade masalh ape x twu plak..
dan aku,,BOSAN!!!!!
tgok nphone,,alamk,BATERI KOSONG!!!
baru nk hiburkan diri..huhu..
aku tgok Hasnol,,syok nye layan Movie..dari train start gerak smpai terbenti kat situ,,lappy nye maseh bernywa..geram plak! huhuhuhu
Rin ajak ak jalan2 kat situ..ak pon,ikut la..nak jugak jalan dlam gerabak nie..aku g la dari gerabak sini ke sane,,duduk kat tepi pintu..huuu,,bukak pintu train uw memag best..p ade uncle nie lak duduk ctu,,huuu

 *nmpk x tgn uncle uw? kacau la....huhuhu


YESSSS!!!!!!!!!!!!
train kami da bergerak selepas satu jam berhenti..huhuhu
tp aku mals nk duduk kat tempat aku,,
aku ajak la Rin jalan2 lagi..haa,,jalan2 yg kali ni punye baru terase..heee
duduk la kat tepi pintu,smbil tgok pemndngn kelapa sawit ape sume..
datg la hasnol lepak bersame,,then aku g la pintu yg lagi satu nie,,
aku ckap kat dorang aku nk bukak pintu nie,,nk rase angin nye..macm best je,,
si Hasnol plak,,
"woi,,jgn!! mcm train nie ko punye jewk..kne sedut kang"
aku,,dgr pulak! hahaha..ak pon bukak la kunci pintu tu,,dan pintu pun terbuka,,
aku pusing belakang,tgok..Hasnol da lari dulu..ahhahhhaaa..
best taw rase angin..da la train uw gerak laju..memang kuat la angin nye!
p aku bukak kejap jewk sebb aku pon baru baru lepas tgok FINAL DESTINATION,,
yg ade babak mati kat keter api,kene gilis bila kpale dye keluar dari tingkap train uw..huishhh!!!!


da sampai!!!!!!!
aku tibe di kastam,,dekat City Square..huuu
lame x jejak..hhaha
aku,Rin dan Hasnol nk g jalan jap kat Cs,
si Fauzi da jalan dulu da..
kami bertige peg la CS,p terpk jugak ane nk letak Beg yg besar gler+berat nie???
huuu..nampk la satu sudut nie,,agak tersorok,,bley la letak beg kat situ..hehehe
da letak beg,kami jalan la..aku teman Rin bayar broadbnd dye,,pastu dye lak kne balek dulu,hurmm..xpe la,,ayah dye da sampai..
tggal la aku dan Hasnol nie..jalan la,g tgok baju2..kot2 ade sale ke an..lau nk beli tu mang x la bb dalm beg duit aku tggal RM10 je..-.-" huhu
da bosan jalan,g tempat beg,tgok jewk....

AKU: eh,Hasnol!! beg??
HAsn: hah? kter letak kat sini ke?
AKU: yela,aku ingat sgt! kat sini la..
HAsn: ye ke??
AKU: yela!! adush! beg kter HILANG!!!
HAsn: otak dye,beg aku..hish!!
AKU: dalam beg ko ade ape?
HAsn: ade BUKU,,baju..
AKU: BUKU?? TERBAIK!! 

yup!! beg kami hilang..penat jugak berpusing mencarik..pastu ade mkcik clearner nie g thu ktowg suruh g kaunter pertnyaan kat bawah skali..kami pon peg la dgn Hasnol yg muke Gelabah gler,,dan aku yg nmpk jewk relax,,p bahu aku sakit bawak beg belakang..lg nk jaln dgn cepatnye..huuu
smpai je d kaunter,,

AKAK: ye,dik..ade ape?
HAsn: ade x org antar beg kat sini?
AKAK: beg ape ye?
HAsn: beg kampung,besar..
AKU: aah,,ade tige beg..
AKAK: kejap ye..
(akak tu call someone)
AKAK: ok,adek peg security room dekat..bla..bla..bla..

kami pon peg la..
smpai sane jewk..belum bukak pintu bilik tu,org kat dalm tu da bukak da..
nmpak sgt sedang perhatikan kami..huhuhu

kami pon minta maaf la atas kesilapn kami..(kene marah)..huhuhu
tp LEGA..sebb da dapt jumpe balek beg kami..hehehe

*ini beg2 kami yg hilang...

memg pengalamn pertame la sumenye!!!

smpai disini jela cternye..penat lak taip..huhu..daaaaaaaaaa~~~~~







No comments:

Post a Comment